حیرانی

. . . . . . . . . . . . . . . .::  Wednesday, November 20, 2002 :::

اين نوشته جلال كه مثلا در معرفي خودش هست! شايد حرف خيلي از ما باشه كه وبلاگ مي نويسيم:
حيف ! هيچ وقت به روزانه نوشتن عادت نکردم . مواقعی بوده که يقين داشتم سه ماه ديگر ، زندگی برايم ، هيچ شبيه امروز نيست يا حسی را تجربه کرده ام که می دانستم در شرايط عادی به سراغم نمی آيد . همين مواقع وحشت به دلم می نشست که مبادا امروزم را گم کنم؟ يا دلم برای الانم تنگ شود؟ راستش ! من حسرت لحظات متعددی از گذشته را در دلم دارم . اما حيف که هيچ وقت به هر روز نوشتن عادت نکردم . حالا می خواهم وبلاگ بنويسم . می خواهم خودم را ثبت کنم تا بتوانم از بيرون به خودم و اعمالم نگاه کنم و يا يک سال پيشم را با سه ماه قبل مقايسه کنم .
...
به گمانم عريان شدن در مقابل ديدگان ديگران ، و خود را در معرض قضاوت دائمی عموم گذاردن کاريست که لااقل محتاج شجاعتی بيش از حد معمول است. تا انجا که من آدم ها را می شناسم ، ما همواره از اينکه بيش از حد برای ديگران شناخته شويم وحشت داريم . هميشه گوشه هايی از خودمان را پنهان می کنيم تا مبادا مورد سرزنش اطرافيانمان قرار بگيريم . اما اينجا انگار بهترين فرصت است برای باز گذاشتن درها . برای نقد شدن آن به آن.برای کسب آگاهی نسبت به خود .
می دانيد ! شايد هيچگاه به آغاز و پايان کار پی نبريم . اما می توانيم بکوشيم تا در مسيری که اين دو نقطه را به هم می پيوندد نقشی آگاهانه داشته باشيم . به گمانم به رغم تمامی خطاهای احتمالی بخش مهمی از اين آگاهی آفريده همين تلاش های است که برای شناخت دنيای اطرافمان به عمل می آوريم .
من در اين وبلاگ می کوشم اين گونه به زندگی و آدميان ، نظر کردن را بياموزم و اگربه همين ديده به من و وبلاگم نگريسته شود هدف اصليم _ کشف خودم و زندگی_ بر آورده شده است ؛ زيرا در اين صورت تمامی خطا ها ، اشتباهات و نا فهمی هايم را می توان به حساب فراز و نشيب همين مسير کشف و يادگيری گذاشت .
من اين حروف نوشتم چنان که غير ندانست
تو هم ز روی کرامت چنان بخوان که تو دانی

::  yashar 09:13 [+]  ::

نام وبلاگ از کتاب جاناتان مرغ دریایی برگرفته شده است و در زبان ترکی به معنای پرتاب کننده جان می باشد.
از نوشته های دیگران :
خدایِ نوح وی را به همسر و پسرش آزمود و خدایِ ابراهيم به اسماعيل و خدایِ يعقوب به يوسف و خدایِ يوسف به زليخا و خدایِ سليمان به بلقيس و ... من نه به خدایِ نوح و ابراهيم و يعقوب و يوسف و سليمان، که به خدای آدم و حوا سجده ميکنم که در امتحان و در عذاب، اين دو را از يکديگر جدا نکرد

از «عرائض»

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

هیچ پیچیدگی در این صدا نیست

تويي كه مي پيچي در من؛

نفس شمعداني ها را به سر انگشتانم؛

رويايي اقاقيا را به تاب گيسوانم؛

وبند بند وجودت را به پايم

از « در آستانه »

از نوشته های قبلی :
بی حضور تو
قاب خالی اين پنجره
نقش دلتنگيم را می زند
بهار يا پاييز
تابستان يا زمستان
- - - - - - - - - - - - - - - - - -  - -
همیشه
من تمام می شوم
قبل از
آخرین صفحه کتاب

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

بر لبانت نقشی ست
مانده از هزار سال
تا بيايم
جانش دهم
تا
تنم فرو کشی
جانم پرواز دهی

 - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

هر گئجه
الیمده
یازیرام
گله جکسن
هر گونوز
آننیمدا
یازیسان
گلمیه جکسن
* * *
هر شب
بر دستانم
می نویسم
می آیی
هرصبح
بر پیشانیم
می نویسی
نمی آیی
- - - - - - - - - - - - - - - - - -  - -
گلها روییده اند

چشمه ها جوشیده اند

و من

به جستجوی تو

بهترین آواز قناری را

پر داده ام

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

كاش !

گياهي بودمي

روییده بر صخره اي

چنگ انداخته در

دل سنگي

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

من ابراهيمم
همه بت ها را شكسته ام
جز بت بزرگ
كه گذاشته ام
هر كدامتان خود بشكنيد
 
ابراهيم مختاري  هستم
متولد1351 در شهرستان ميانه, از شهرهاي آذربايجان, ساكن تهران
ليسانس رياضي كاربردي از دانشگاه صنعتي شريف
شغلم مديريت شبكه و پايگاه داده اوراکل هست.
اولين كتاب هايي كه خواندم ، كتابهاي صمد بهرنگي بود و از كودكي با الدوز و ياشار دوست بودم. اولين بار كه وارد محيط اینترنت شدم و اسم مستعار خواست، بي معطلي ياشار را تايپ كردم و از آن زمان شدم ياشار .
دوستانی خوب :

شعرهای شاملو 1 ، فروغ ، سهراب ، جلالی
برادران كارمازوف (داستایوفسکی)
زوربای یونانی / سرگشته راه حق/ مسیح باز مصلوب  ( کازانتزاکیس)
پیامبر و دیوانه ( جبران خلیل جبران)
سمفوني مردگان(معروفی)
جان شيفته (رومن رولان)
ناتور دشت (سلینجر)
سوشون( سیمین دانشور)
طاعون / بیگانه ( کامو)
كيمياگر ( کوئیلیو)
جاناتان مرغ دريايي ( ریچارد باخ)
كوري (ساراماگو)
درتنگ / مائده های زمینی ( ژید)
دنياي سوفي ( یوستین گردر )
 

 ....

 

:: آرشيو ::

 

 

هرگونه استفاده ازمطالب اين وبلاگ بدون اجازه ممنوع است، بجز در وبلاگها